Κανονισμός λειτουργίας

    ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

    ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΝΤΙΜΑΧΕΙΑΣ ΚΩ

     

    Αγαπητοί γονείς,

    για να λειτουργήσει το σχολείο μας ομαλά και αποδοτικά θα πρέπει όλα τα μέλη της σχολικής  κοινότητας (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί, γονείς) να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους. Οι κανόνες έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής.

    Η οργάνωση της σχολικής ζωής, το κλίμα μέσα και έξω από την τάξη, η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, η δομή και η λειτουργία της ομάδας στην τάξη και στο σχολείο διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο έχει ανάγκη να ενταχθεί ο μαθητής. Μορφές συμπεριφοράς, σχολικές επιδόσεις, κίνητρα, αξίες, στάσεις και νόρμες διαμορφώνονται με βάση την ανάγκη του μαθητή να βρίσκεται σε αρμονία με την ομάδα και να έχει την αποδοχή και την αναγνώρισή της. Είναι λοιπόν σημαντικότατο να διαμορφωθεί περιβάλλον θετικό. Στο πλαίσιο αυτό, διαφορές μεταξύ των μαθητών σε σχέση με προέλευση κοινωνική ή οικονομική ή φυσική και ιδιαιτερότητες με φυλετικό, θρησκευτικό, γλωσσικό ή άλλο χαρακτήρα, μέσα στο σχολείο και στις μεταξύ των μελών του σχέσεις δεν πρέπει να αποτελούν στοιχεία διάκρισης. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών, αλλά κι η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία κι η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.τ.λ.

     

    Η ποιότητα των στοιχείων της ενδοσχολικής ζωής επιδρά και επηρεάζει την ποιότητα των στοιχείων της προσωπικότητας του/της μαθητή/τριας. Επίσης αντίστροφα η δική τους δραστηριότητα επηρεάζει την ποιότητα της σχολικής ζωής, εφόσον ανάμεσα στον/στην μαθητή/τρια και το σχολείο υπάρχει δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης. Ευνοϊκό λοιπόν περιβάλλον σχολικής ζωής μέσα στο οποίο ο/η μαθητής/τρια ζει, δραστηριοποιείται και προσπαθεί να καταξιωθεί, θα λειτουργήσει πολύ θετικά.

     

     Θέλουμε, λοιπόν, να σας ενημερώσουμε για σημαντικά θέματα που αφορούν την καθημερινή λειτουργία του σχολείου και κυρίως την ασφάλεια των μαθητών/τριών μας.

     

    Μαθητές/τριες

     

    Κάθε μαθητής/τρια δικαιούται:

    • Μέσα σ’ ένα δημοκρατικό περιβάλλον να εκφράζει την άποψή του.
    • Να συμμετέχει δημιουργικά στην ομάδα του.
    • Να παίζει και να ψυχαγωγείται κατά την ώρα των διαλειμμάτων.
    • Να  χρησιμοποιεί τους χώρους και τα μέσα του σχολείου.
    • Να επαινείται και να αμείβεται ηθικά για κάθε προσπάθεια που καταβάλλει προς όφελος δικό του ή των συμμαθητών του.
    • Να του παρέχεται περιβάλλον ψυχολογικής και σωματικής ασφάλειας.

     

    • Να απολαμβάνει τον σεβασμό των εκπαιδευτικών και των συμμαθητών του τόσο κατά την ώρα του μαθήματος στην τάξη, όσο και κατά τον χρόνο εκτός τάξης.
    • Να ζητά διευκρινίσεις για το μάθημα, να διατυπώνει σκέψεις και κρίσεις, να εκφράζει απορίες και γενικότερα να επιδιώκει την πληρέστερη κατανόηση του μαθήματος.
    • Να παίρνει μέρος σε όλες τις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες του σχολείου (εκδρομές, θεατρικές επισκέψεις, ανταλλαγές, σχολικές γιορτές, εκπαιδευτικά προγράμματα, αθλητικές συναντήσεις, διαγωνισμούς επιστημονικών και κοινωνικών φορέων κ.τ.λ.)
    • Να παρακολουθεί την ενισχυτική διδασκαλία του σχολείου, αν οι εκπαιδευτικοί του κρίνουν ότι είναι απαραίτητη ή χρήσιμη. Ακόμα δικαιούται να ζητήσει τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού του σε προσωπική βάση, ώστε να επιλύσει απορίες για το μάθημα και να ζητήσει απαντήσεις, διευκρινίσεις, που θα τον διευκολύνουν να παρακολουθήσει καλύτερα την εξέλιξη του μαθήματος.
    • Να λαμβάνει γνώση του αξιολογημένου γραπτού δοκιμίου του (test, ωριαίο διαγώνισμα κ.τ.λ.) και να ζητά καλόπιστα διευκρινίσεις για τον βαθμό του.

     

    Φοίτηση

    • Το σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών/τριών  να είναι τακτική, ενεργή  και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση,  και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο,  υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους.
    • Η φοίτηση, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.
    • Οι μαθητές/τριες τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος – ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).
    • Οι απουσίες είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο της προόδου των μαθητών. Εάν δεν υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας ή ανωτέρας βίας κάθε απουσία είναι αδικαιολόγητη.
    • Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον, όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).
    • Σε περίπτωση ασθενείας κατά την επάνοδο του μαθητή/τριας στο Σχολείο, μετά από απουσία δύο (2) ημερών, χρειάζεται ιατρική βεβαίωση.
    • Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και της αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους/τις μαθητές/τριες των Α’ και Δ΄ Τάξεων.

    Άφιξη

    • Η άφιξη των μαθητών/τριών το πρωί γίνεται από τις8:00 ως 8:15 από την είσοδο του Σχολείου.
    • Στις 8:20 η είσοδος του σχολείου κλείνει, για λόγους ασφαλείας.
    • Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής/τρια καθυστερήσει δικαιολογημένα, έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος/η από τον κηδεμόνα του κατά τη διάρκεια  1ου διαλείμματος και όχι στη διάρκεια του 1ου διδακτικού δίωρου.

     

    • Οι γονείς και κηδεμόνες που συνοδεύουν τα παιδιά τους το πρωί δεν εισέρχονται στον χώρο του σχολείου. Αφού βεβαιωθούν ότι τα παιδιά εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν.
    • Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στον χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής. 
    • Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:

    ΩΡΕΣ

    ΔΙΑΡΚΕΙΑ

     

    08.00΄- 08.15΄

    15΄

    Υποδοχή μαθητών

    08.15΄- 09.40΄

    90΄

    1η διδακτική περίοδος

    09.40΄- 10.00΄

    20΄

    Διάλειμμα

    10.00΄- 11.30΄

    90΄

    2η διδακτική περίοδος

    11.30΄- 11.45΄

    15΄

    Διάλειμμα

    11.45΄- 12.25΄

    40΄

    5η ώρα

    12.25΄- 12.35΄

    10΄

    Διάλειμμα

    12.35΄- 13.15΄

    40΄

    6η ώρα – Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος

         
       

    ΟΛΟΗΜΕΡΟ

         

    13:15΄ – 13:20΄

    Διάλειμμα

    13:20΄ – 14:00΄

    40΄

    Φαγητό – ανάπαυση

    14.00΄- 14.15΄

    15΄

    Διάλειμμα

    14.15΄- 15.00΄

    45΄

    2η ώρα

    15.00΄-15.15΄

    15΄

    Διάλειμμα

    15.15΄-16.00΄

    45΄

    3η ώρα

     

    Αποχώρηση

    • Οι μαθητές/τριες δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια.  Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι αυτό ο δάσκαλος της τάξης και η Διευθύντρια και υπογράφει σχετική υπεύθυνη δήλωση.
    • Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα.
    • Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
    • Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αναχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους.Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/τριών  που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.
    • Συνιστάται για λόγους ασφάλειας κυρίως να μη σταθμεύουμε μπροστά στην είσοδο του σχολείου ούτε αναπτύσσουμε ταχύτητα μεγαλύτερη από το επιτρεπόμενο όριο.

     

    Διάλειμμα

    • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες βγαίνουν στο προαύλιο με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού με τον οποίο είχαν μάθημα  την τελευταία  διδακτική ώρα και ο οποίος κλειδώνει την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή ή η επιστροφή  στις αίθουσες και στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους δασκάλους ο χώρος παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.
    • Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν και για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους/ες που βρίσκονται στο προαύλιο.
    • Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, προσέρχονται στο χώρο συγκέντρωσης και μπαίνουν στις τάξεις μαζί με τον/την εκπαιδευτικό που έχουν μάθημα την επόμενη διδακτική ώρα. Έχουν ήδη τελειώσει το φαγητό τους κι έχουν  τακτοποιήσει τις ανάγκες τους.

    Επισκέψεις – γιορτές

    Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι αυτό οι μαθητές/τριες απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους δε και οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογη κατά τη διάρκειά τους, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται  το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται. Για παράδειγμα, στις Εθνικές γιορτές ορίζουμε τη διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο. Η βιντεοσκόπηση και φωτογράφιση των εκδηλώσεων απαγορεύεται από τον νόμο.

     

    Γενικότερα

    • Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι κόσμιο, ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.
    • Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο Σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.
    • Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων καθώς και οποιωνδήποτε άλλων ηλεκτρονικών συσκευών, με βάση σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας, δεν επιτρέπεται.

     

    Γονείς – κηδεμόνες

    • Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν τον/την μαθητή/τρια στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τη Διευθύντρια και με τους/τις εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον/τη μαθητή/τρια και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του/της στο σχολείο.
    • Οι κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον/τη δάσκαλο/α της τάξης. Εκείνος/η ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας.
    • Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα, το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο Γονέας -Κηδεμόνας, ο/η οποίος/α με τη σειρά του/της θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.
    • Για τη συμμετοχή του/της μαθητήτριας σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης, το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ή την έγκριση του Γονέα – Κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή.
    • Ο Γονέας – Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον/την μαθητή/τρια και οφείλει να προσέρχεται στις συγκεντρώσεις που ορίζει ο/η εκάστοτε εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης οφείλει και ο/η ίδιος/α να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας στο σχολείο.
    • Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και του/της Διευθυντή/ντριας του κάθε σχολείου. Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στον σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών, του/της Διευθυντή/ντριας και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
    • Η Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί, οι καλλιτεχνικοί και οι πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, είναι οι κοινωνικές συνιστώσες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών, για να επιτύχει στην αποστολή του. Ο κοινωνικός περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το σχολείο αναπτύσσει το μορφωτικό έργο του.

    Εδικότερα:

    • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές/τριες (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου) κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
    • Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στον/στην δάσκαλο/α της τάξης και στη διευθύντριακάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του/της μαθητή/τριας.
    • Κανένας ενήλικαςδεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί  στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε τον/την δάσκαλο/α της τάξης ή τη Διευθύντρια, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.
    • Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια.
    • Σε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια, ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας.Τα τηλέφωνα του σχολείου (2242051851 και 2242051300) είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν τα  σωστά τηλέφωνά σας.
    • Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του/της μαθητή/τριας δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο.

     

     

    Εκπαιδευτικοί 

    • Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος που συμβιβάζονται με το ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία.
    • Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα και εκείνοι που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης έχουν ένα χώρο κοινής ευθύνης. Είναι απαραίτητο να συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη, να προβληματίζονται και να επιλέγουν κοινούς τρόπους για την αντιμετώπιση φαινομένων επιλήψιμης συμπεριφοράς μαθητών/τριών ή ορισμένων ειδικών περιπτώσεων που απαιτούν ιδιαίτερη φροντίδα, ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς εκ μέρους τους. Η συνεργασία όλων είναι όχι μόνο χρήσιμη αλλά και επιβεβλημένη.
    • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική κοινότητα είναι ηγετικός και η επίδρασή του καθοριστική. Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων, διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμα και την καθημερινή του παρουσία. Επομένως, οι υποχρεώσεις του δεν περιορίζονται ούτε στην άρτια επιστημονική του κατάρτιση ούτε στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του. Επεκτείνονται και πολύ πέρα από αυτά.
    • Η μορφή και το ύφος της γλώσσας των εκπαιδευτικών, η κοινωνική τους ζωή και η γενικότερη παρουσία τους δημιουργούν πρότυπα αναφοράς για τους μαθητές. Είναι, επομένως, ανάγκη να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα που διαμορφώνουν την εικόνα του/της εκπαιδευτικού.
    • Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, οι σχέσεις τους με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Η σχολική μονάδα πρέπει να είναι ευνομούμενη ομάδα, για να έχει αποτελεσματικότητα και να αποτελεί για τους/τις μαθητές/τριες παράδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας και πρότυπο δημοκρατικής αγωγής.
    • Κάθε μαθητής/τρια αποτελεί μια ιδιαίτερη προσωπικότητα και έχει τις δικές του/της ανάγκες, προβλήματα και ψυχοσύνθεση. Αυτό καθιστά εξαιρετικά δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης του/της μαθητή/τριας. Γι’ αυτό ο/η εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών/τριών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων εκ μέρους τους.
    • Η γνώση της οικογενειακής και της κοινωνικής κατάστασής τους είναι πολλαπλά χρήσιμη για τον/την εκπαιδευτικό και τον βοηθά στο έργο του/της, γιατί του/της επιτρέπει να αντιμετωπίσει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματα των μαθητών/τριών του και να κατανοήσει τη συναισθηματική και ψυχολογική κατάστασή τους. Η ενημέρωσή του πάνω σε θέματα υγείας των μαθητών του κρίνεται απολύτως αναγκαία.

    Αυτή η πολλαπλή επικοινωνία του με τους/τις μαθητές/τριες  πρέπει  να γίνεται με  ιδιαίτερη προσοχή  και  με τους όρους που επιβάλλει μια έντιμη παιδαγωγική σχέση, η οποία σημαίνει:
    (α) Ειλικρινή και ανθρώπινη συνεργασία, ενδιαφέρον, δικαιοσύνη και αγάπη για τον/την μαθητή/τρια.

    (β) Σεβασμό στην προσωπικότητα, στις ιδιαίτερες ανάγκες και στις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του/της μαθητή/τριας, πράγμα που επιβάλλεται και από την πολυπολιτισμική συγκρότηση της σύγχρονης κοινωνίας μας.

    (γ) Σταθερή στάση και επιμονή σε κανόνες κοινά αποδεκτούς, με παράλληλη απαίτηση να υπάρχει σεβασμός σ’ αυτούς τους κανόνες και από την πλευρά των μαθητών/τριών.

    (δ) Εξασφάλιση της ευταξίας μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στον σχολικό χώρο, με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς.

    (ε) Συνειδητοποίηση του ρόλου που παίζει η εξασφάλιση της ευταξίας για την αποδοτική λειτουργία του σχολείου στο γνωστικό τομέα αλλά και για την καλλιέργεια της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους/στις  μαθητές/τριες.

    • Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του σχολείου καθώς και για την ευκοσμία της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν αλλά και του σχολείου γενικότερα. Παράλληλα, προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους/τις μαθητές/τριες σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν.
    • Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την είσοδο και την αποχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων καθώς και κατά την απομάκρυνσή τους από την αίθουσα διδασκαλίας.
    • Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών/τριών, τη βαθμολογία στις εξετάσεις και, γενικά, για όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.
    • Η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών πρέπει να γίνεται συστηματικά, προγραμματισμένα και όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να γνωστοποιήσει τις ώρες της εβδομάδας κατά τις οποίες θα μπορεί να δέχεται τους γονείς και να τους ενημερώνει λεπτομερώς και υπεύθυνα.

    Διευθύντρια

    • Όταν η Διευθύντρια επικοινωνεί με τους μαθητές, πρέπει να δείχνει αγάπη, ενδιαφέρον και φροντίδα γι αυτούς.
    • Η Διευθύντρια στις σχέσεις της με τους/τις μαθητές/τριες δεν πρέπει να δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος για όσα γίνονται στο σχολείο ούτε να αμελεί να κάνει αισθητή την παρουσία της. Αποκλίσεις από τους κανόνες του σχολείου και γενικά τη σωστή μαθητική συμπεριφορά τις παρατηρεί, τις αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη, κάνει τις αναγκαίες υποδείξεις. Ο γενικός κανόνας, ο οποίος πρέπει να ισχύει, είναι ότι τα θετικά κίνητρα είναι περισσότερο αποτελεσματικά από τα αρνητικά.
    • Οφείλει να χρησιμοποιεί με δικαιοσύνη και χωρίς διακρίσεις τα οποιασδήποτε μορφής κίνητρα, θετικά ή αρνητικά.
    • Έχει τακτική επαφή με τους γονείς επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια. Με τη συνεργασία και την κοινή προσπάθεια επιλύονται καλύτερα και αποτελεσματικότερα τα προβλήματα που παρουσιάζονται. Οι αποφάσεις της έχουν μεγαλύτερο κύρος, όταν προκύπτουν ύστερα από συνεργασία με τους γονείς.
    • Φροντίζει ώστε στην επικοινωνία του με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους γονείς, τους/τις μαθητές/τριες και τα άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας να εξασφαλίζει την «έντιμη» διοικητικά και παιδαγωγικά σχέση, να αναγνωρίζει και να κατοχυρώνει το ρόλο της κάθε πλευράς.
    • Προσπαθεί  να   δημιουργεί   κλίμα   αμοιβαίας   κατανόησης  και εκτίμησης  ανάμεσα  σ’ αυτόν  και τους  εκπαιδευτικούς  και εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία τους.
    • Η Διευθύντρια του σχολείου στον τομέα άσκησης του εκπαιδευτικού έργου θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς του σχολείου να ικανοποιούν την ανάγκη για αναγνώριση της προσωπικότητας και της αξίας τους από το περιβάλλον. Για να το πετύχει αυτό, πρέπει να δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχουν στη σχεδίαση και οργάνωση της εργασίας τους καθώς και στη λήψη αποφάσεων που τους αφορούν.
    • Η Διευθύντρια του σχολείου πρέπει να έχει την ικανότητα να κατανοεί το σημαντικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, να παραδέχεται και να εκτιμά την προσωπικότητα του/της άλλου/ης, να αναπτύσσει θετικές στάσεις απέναντι στους/στις υφισταμένους της και να ικανοποιεί βασικές ανάγκες τους.

                                                                             

    Οι Εκπαιδευτικοί και  η  Διευθύντρια του Σχολείου

     

                                                                                                                              

     

                                                                                                                        

     

                                                                                                                           

     

     

                                                                            

    Στοιχεία επικοινωνίας

    Δημοτικό Σχολείο Αντιμάχειας

    Αντιμάχεια, Κως
    Τ.Κ. 85300
    Τηλ: 2242051851, 2242051300

    fax: 2242051300
    email: mail@dim-antim.dod.sch.gr

    © 2017 ΔΣ Αντιμάχειας. All Rights Reserved. Designed By Enginetemplates.com

    Please publish modules in offcanvas position.

    Free Joomla! templates by Engine Templates